Inktpatronen, inktcartridges, printabout, inktpatroon, 123inkt, 123iknt, 123inky, 123intk, 123 inkt, 123 int, 123 nkt, 123-int, 123 n k t, inkt123, inkt 123, online bestellen, huismerk, compatibel, inkt bestellen, inkt,

Support | Brother Printer "geen cassette"

01/01/2020
door Administrator Webshop
Brother at your side

Bij Inktbestellen.be ben je altijd verzekerd van werkende cartridges met onze 100% tevredenheidsgarantie!

Sla niet onmiddellijk in alarmmodus wanneer uw printer een melding geeft dat er “niet originele” of “compatible” cartridges zijn geïnstalleerd. Deze melding is op de computer vaak weg te klikken.

Geen cartridge – Open bovenklep en installeer inkt/toner-cassette

Een van mijn favoriete printerfabrikanten is Brother. De cartridges van Brother zijn niet voorzien van een chip, wat vrij uniek is in de printwereld.
Dit zorgt ervoor dat de cartridges weinig problemen met het installeren geven en de compatible cartridges moeiteloos worden geaccepteerd.

* Het lijkt er helaas op dat Brother met haar nieuwe cartridges wel chips gebruikt; de LC-123, LC-125 en LC-127 bevatten allemaal een chip.

In plaats van chips om de cartridges te herkennen gebruikt Brother twee infraroodstralen. Deze detecteert of er cartridges zijn geïnstalleerd en hoeveel inkt deze hebben. Maar wat als je toch een melding krijgt dat de cartridges niet herkend worden?

Brother Printer “geen patroon” melding

Het nadeel aan de technologie welke Brother gebruikt is dat er aan de printer verteld moet worden dat de cartridges vervangen zijn. Dit is 9/10 keer ook de oorzaak van het probleem. Een andere oorzaak is dat de cartridges niet goed vastklikken of verkeerd zijn geïnstalleerd.

Er zijn meerdere methodes om deze error te verhelpen, maar ze zijn allemaal best tijdrovend. Het is niet in een paar seconden op te lossen met enkele drukken op wat knoppen.

Methode 1:

    Zet de printer aan
    Verwijder een voor een alle cartridges
    Installeer opnieuw elke cartridge een voor een
    Sluit na het installeren van één cartridge de klep van de printer.
    Na het installeren van een cartridge krijg je de vraag of deze goed is geïnstalleerd. Druk op “Ja” en installeer de volgende cartridge, herhaal stap 3 en 4.

Methode 2:

    Schakel de printer uit
    Haal de printer van het netstroom
    Laat deze 20 minuten zonder stroom uit staan
    Sluit de printer opnieuw aan en schakel deze in.

Beide methodes kunnen de error verhelpen, maar soms is het nodig om ze beide achter elkaar uit te voeren.

Hoe voorkom ik deze error?

Het voorkomen van dit probleem is vrij simpel. Indien je de cartridges hebt geïnstalleerd met de printer uitgeschakeld, zal deze error vaak tevoorschijn komen. Het is dus gewoonweg een kwestie van het aan laten van je printer terwijl je de cartridges een voor een installeert. Mocht de error blijven aanhouden, dan is het hoogstwaarschijnlijk daadwerkelijk een defecte cartridge die vervangen moet worden.