Hier treft u technische fiches met betrekking tot problemen die zich kunnen stellen met printers.
Sla niet onmiddellijk in alarmmodus wanneer uw printer een melding geeft dat er “niet originele” of “compatible” cartridges zijn geïnstalleerd. Deze melding is op de computer vaak weg te klikken.
Ontdek hier de beide stappenplannen om te doorlopen wanneer je HP printer de inktcartridge niet herkent. Alle printers kunnen vroeger of later de foutmelding ‘printer herkent cartridge niet’ aangeven. Als een van deze errors opspringt dan kan dit behoorlijk frustrerend zijn omdat dit in principe aangeeft dat je printer niet werkt. Met andere woorden: je kunt niets afdrukken totdat de fout verholpen is.
Geeft jouw HP momenteel ‘printer herkent deze cartridge niet’ aan? Geen paniek. De oplossing kan vaak zo simpel als het even aan- en uitzetten van je printer zijn. Als dat niet werkt en het probleem blijft bestaan, volg dan onderstaand stappenplan.
Voordat je aan dit stappenplan begint dien je eerst te kijken of je printer driver up-to-date is en/of de cartridge niet gewoonweg leeg is. Anders kan het liggen aan het feit dat de inktcartridge niet juist in de printer geklikt is, de chip vuil en/of defect is of dat de contacten in de printer beschadigd zijn. Doorloop onderstaande stappen om te bepalen wat er met jouw printer aan de hand is. Zorg ervoor dat je printer aan staat, tenzij anders vermeld.
HP sticker/tape verwijderen. Bij veel cartridges moet een sticker en soms ook een plastic beschermschel verwijderd worden. Voor de zekerheid adviseren wij om alle stickers van de cartridge te verwijderen.
Na enkele tellen gewacht te hebben, kunt u alles weer aansluiten en de cartridge opnieuw installeren. Controleer of de cartridge goed vast zit (u moet een “klik” horen). Indien uw printer een reset functie heeft, is dit ook het juiste moment om dit uit te voeren.
Bij een toner cartridge kan er weinig verkeerd gaan. Als je nog steeds problemen ondervindt met het installeren en herkennen van de toner, dan ligt het probleem waarschijnlijk aan de chip.
We hopen dat deze tips je geholpen hebben met jouw printerfout. Indien dit niet het geval is, laat graag een reactie achter en we zullen proberen je zo veel mogelijk verder te helpen!
https://support.hp.com/be-nl/document/c02884243
https://support.hp.com/be-nl/document/c05533824
https://support.hp.com/be-nl/document/c04526179
https://support.hp.com/nl-nl/document/c04460176
https://www.coolblue.be/nl/adv...
Sla niet onmiddellijk in alarmmodus wanneer uw printer een melding geeft dat er “niet originele” of “compatible” cartridges zijn geïnstalleerd. Deze melding is op de computer vaak weg te klikken.
Ontdek hier het stappenplan om te doorlopen wanneer je Epson printer de inktcartridge niet herkent. Alle printers kunnen vroeger of later de foutmelding ‘printer herkent cartridge niet’ aangeven. Als een van deze errors opspringt dan kan dit behoorlijk frustrerend zijn omdat dit in principe aangeeft dat je printer niet werkt. Met andere woorden: je kunt niets afdrukken totdat de fout verholpen is.
Geeft jouw Epson momenteel ‘printer herkent cartridge niet’ aan? Geen paniek. De oplossing kan vaak zo simpel als het even aan- en uitzetten van je printer zijn. Als dat niet werkt en het probleem blijft bestaan, volg dan onderstaand stappenplan.
Voordat je aan dit stappenplan begint dien je eerst te kijken of je printer driver up-to-date is en/of de cartridge niet gewoonweg leeg is. Anders kan het liggen aan het feit dat de inktcartridge niet juist in de printer geklikt is, de chip vuil en/of defect is of dat de contacten in de printer beschadigd zijn. Doorloop onderstaande stappen om te bepalen wat er met jouw printer aan de hand is. Zorg ervoor dat je printer aan staat, tenzij anders vermeld.
We hopen dat deze tips je geholpen hebben met jouw printerfout. Indien dit niet het geval is, laat graag een reactie achter en we zullen proberen je zo veel mogelijk verder te helpen!
Printers zijn doorgaans redelijjk goedkoop: de echte kost schuilt namelijk in de inktpatronen. Heel wat gebruikers schaffen dan ook liever inktpatronen aan van externe verkopers, die een pak goedkoper zijn dan de originele cartridges. HP probeert gebruikers de laatste tijd van die goedkope cartridges weg te halen en ze richting de eigen inktpatronen te sturen.
Dat doet het bedrijf met een firmware-update. De firmware-update maakt heel wat printers met niet-originele patronen onbruikbaar. Wie voorheen zo’n goedkoper inktpatroon installeerde, geraakte er nog vanaf met een melding – even op ‘print’ duwen en de printer deed nog gewoon z’n werk. Nu lukt dat niet meer: als je HP-printer geen HP-patronen detecteert, zal die gewoonweg dienst weigeren.
HP weet de ingreep te onderbouwen met een nieuwe gebruikersovereenkomst. Daarin legt de printerfabrikant uit dat zowel printers als cartridges tegenwoordig van chips voorzien zijn. Deze chips zouden malware kunnen bevatten, waardoor je onbedoeld je printer – en mogelijk de rest van het netwerk – infecteert. HP haalt als meest voorname reden dus de veiligheid van de gebruiker aan, al speelt ook mee dat het merk zijn intellectueel eigendom – de code die op de printers draait – wil beschermen. Hoe waarschijnlijk dat het is dat een iemand slachtoffer wordt van een cyberaanval via de printer, zegt het merk er echter niet bij.
Toch printen met goedkope huismerken
Wie wil blijven printen met goedkopere inkt, zal dus even in de instellingen van de printer moeten neuzen. Als je daar een instelling ziet staan die “dynamic security” heet, zet ze dan uit. Het is namelijk die functie die het printen blokkeert. Zie je de functie niet staan? Dan zal je inkpatronen van HP in huis moeten halen – of een nieuwe printer, waarmee je wel kunt printen.
Voordat je aan dit stappenplan begint dien je eerst te kijken of je printer driver up-to-date is en/of de cartridge niet gewoonweg leeg is. Anders kan het liggen aan het feit dat de inktcartridge niet juist in de printer geklikt is, de chip vuil en/of defect is of dat de contacten in de printer beschadigd zijn. Doorloop onderstaande stappen om te bepalen wat er met jouw printer aan de hand is. Zorg ervoor dat je printer aan staat, tenzij anders vermeld.
HP sticker/tape verwijderen. Bij veel cartridges moet een sticker en soms ook een plastic beschermschel verwijderd worden. Voor de zekerheid adviseren wij om alle stickers van de cartridge te verwijderen.
Na enkele tellen gewacht te hebben, kunt u alles weer aansluiten en de cartridge opnieuw installeren. Controleer of de cartridge goed vast zit (u moet een “klik” horen). Indien uw printer een reset functie heeft, is dit ook het juiste moment om dit uit te voeren.
Bij een toner cartridge kan er weinig verkeerd gaan. Als je nog steeds problemen ondervindt met het installeren en herkennen van de toner, dan ligt het probleem waarschijnlijk aan de chip.
We hopen dat deze tips je geholpen hebben met jouw printerfout. Indien dit niet het geval is, laat graag een reactie achter en we zullen proberen je zo veel mogelijk verder te helpen!
https://techpulse.be/nieuws/428211/hp-printers-cartridges/
Een bug in de juni update van Windows 10 zorgt voor problemen met populaire printers. Microsoft werkt momenteel aan een oplossing voor het probleem.
Wie de laatste nieuwe updates voor Windows 10 al heeft geïnstalleerd, heeft pech. Een vervelende bug in de juni-update zorgt er immers voor dat veel printers plots niet meer kunnen printen. Microsoft werkt aan een oplossing, maar momenteel is het enige dat echt werkt het terugzetten van een oudere versie van je systeem.
Het gaat om de updates KB4560960 en KB4557957 die op 9 juni aan hun uitrol zijn begonnen. Niet meer dan een dag later werden door veel gebruikers problemen gemeld. De updates uitstellen of terugrollen leek voor velen de makkelijkste oplossing te zijn, al leek het updaten of opnieuw installeren van drivers voor de getroffen printers ook te werken.
Ondertussen is het dus wachten tot Microsoft een fix de wereld instuurt. Het bedrijf is zich alvast bewust van de bug en werkt aan een oplossing. Meer informatie over de verspreiding ervan volgt later. Wie veel print wacht dus best even af, al mis je met het uitstellen of terugrollen van de update ook wel belangrijke beveiligingsupdates, dus wees extra aandachtig.
Bronvermelding | TechPulse | Klik hier voor het originele artikel
Indien dit voor uw specifieke printer met inktpatronen, inkcartridges, het geval was, wel dan hebben we zeer goed nieuws voor U.
Onze niet aflatende zoektocht naar het verbeteren van ons huismerk heeft een nieuw succes opgeleverd.
Dit is zeer goed nieuws voor U als trouwe klant want het is, voor de reeks van specifieke printers, niet meer nodig om de veel duurdere originele cartridges aan te kopen om te kunnen printen.
Reeds meer dan twee maanden loopt ons testprogramma met de nieuwste chip op ons huismerk en met een zeer positief resultaat. Nergens zijn er nog problemen gemeld.
Nu willen we onze klanten inlichten dat voor hun specifieke printer, de huismerken zijn goedgekeurd en vrijgegeven zodanig dat deze nieuwe producten vanaf heden worden uitgeleverd.
Het vorige type is niet meer beschikbaar, dus U kan opnieuw bestellen in alle veiligheid.
Indien er nog vragen zouden zijn, aarzel niet ons te contacteren.
Met vriendelijke groeten, uw klantendienst
Ons huismerk zijn allemaal kwalitatief hoogstaande inkt/toner cartridges waar een garantie van 2 jaar geldig is, net als bij de originele exemplaren. De prijs-kwaliteitsverhouding van ons eigen huismerk is wel ongezien.
Ze worden aangeboden aan prijzen tot wel 60% lager dan die van de originele variant. Bovendien bevat ons huismerk steeds een groter volume aan inkt/toner zodanig dat de kost per pagina uiteindelijk aanzienlijk lager is.
U zal merken dat er geen verschil zit tussen een originele printafdruk en een afdruk van ons huismerk (SmartDeal) inktpatronen. Ons eigen merk is enkel van uitstekende Duitse of Engelse kwaliteit en wordt door ons, intern grondig getest.